fredag 13. februar 2015

Fotograf - yrket for meg?


I dag har vi både fått nytt oppdrag og ny lærer i valgfaget vårt, medier og informasjon. Vi fikk to valg alternativer, som besto av 1. drømmeintervju; skriv om hvem du ville intervjuet om du kunne velge hvem du vil og hvordan og hvorfor du ville intervjuet akkurat denne personen.  2. drømmeyrke innenfor media; skrive om et yrke som en selv kunne tenke seg innenfor medier-retningen.
Jeg har valgt alternativ 2; drømmeyrke.
 
bildekilde
 
Om jeg skulle ha jobbet med et yrke innenfor media, så ville det kanskje vært fotograf som hadde passet best for meg. Jeg har selv fundert litt rundt det yrket og om det faktisk er noe for meg, men i og med at det ikke er veldig store muligheter for å få jobb og fortsette med det, har jeg satt det litt bort.
 
Som fotograf jobber du både med mennesker, og alene. En kan blant annet ta naturbilder, portrettbilder eller være i et studio og ta ulike bilder. I ettertid redigerer en ofte bildene som er blitt tatt og av og til lager fotografen også dåpskort, takkekort og lignende. Arbeidsdagene synes jeg virker interessante, i og med at hver dag er variert og at en har forskjellige arbeidsoppgaver en gjør.
 
Noen av grunnene til at fotografyrket virker spennende, er fordi jeg er interessert i foto og synes at det virker gøy med litt praktisk jobbing, redigering osv. Jeg tror ikke at kontorjobb er noe for meg, og derfor er det å gjøre noe fysisk og bruke mine egne interesser i arbeidslivet noe som jeg tror kan være bra for meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar